21 Şubat 2014 Cuma

Bahar Aylarında Alerji Sorunu

"Pek çok kişinin bahar aylarında yaşadığı sıkıntıyı biliyorsunuzdur. Polenlerin havada uçuşması ile, her yerin toz toprak kokusuna bürünmesi ile pek çok kişinin sıkıntı yaşamaya başladığını görebiliriz. Hapşıranlar, kaşıntıları başlayanlar örnekleri mevcut. Peki ne kadar dikkat edilmeli? Alerji basit bir şey mi?
Alerji, vücudun, aslında zararlı olmayan bazı maddelerden veya hava şartlarından etkilenmesi ya da psikolojik etkenler sonucu bazı maddelere aşırı reaksiyon göstermesidir. Tanım olarak alerji böyle bir şey. Benim ise neredeyse çocukluğumdan polen alerjim var. Çocukluğumda belki biz bilinçsiz olduğumuz için tüm çocuklar bahar gelince sokağa çıkar, güzel havaların tadını çıkarırdı. Ben ise evden camdan onları izlemek zorunda kalırdım. Çünkü alerji benim çocukluğumu mahveden bir olguydu. Neredeyse her şeye alerjim vardı. Özellikle de polene. Bahar aylarının gelmesiyle birlikte ben sokağa dahi çıkamazdım. Hapşırma krizlerim tutar ve doğru düzgün nefes alamazdım. Onun için annem beni evden çıkarmazdı.

Doktora götürmektense eve kapatmak ilginç bir çözüm olmuş. Bu alerji yüzünden çocukluğumu yaşayamadım diyebilirim. Uzun yıllar bu şekilde sosyal hayattan uzak kalarak, kendimi alerjilerden korumaya çalıştım. Aslında ufak tedaviler ve birazda özen ile bu alerji derdinden kurtulmak mümkünmüş. Ama ne yazık ki çocukluğum ve ilk gençlik yıllarımda biz bu tedavi yöntemlerini bilmediğimiz için daha doğrusu tedavisi olabileceğini dahi düşünüp bir doktora bile gitmediğimiz için ben bu güzel yıllarımı alerjilerden kaçarak geçirdim. Tüm arkadaşlarım rahatça gezip, eğlenirken benim sürekli sıkıntı yaşıyor olmam, beni çok zorluyordu. Alerji insanın hayat kalitesini ve hayattan aldığı zevki çok düşürüyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder