19 Haziran 2014 Perşembe

Her Şeyin Başı Eğitim

Günümüz şartları altında Türk toplumu incelendiğinde okur-yazarlık oranının Avrupalı devletlere göre çok daha düşük olduğu ortada olan bir gerçek. Bu rakamların düzeltilebilmesi için devlet ve çeşitli sivil toplum kuruluşları yoğun olarak bir çaba sarf etseler de imkanlar bir yerde kısıtlı olduğu için ancak bu kadar etkili olabiliyorlar. Ülkemizde özellik kadın okur-yazarlık oranının normalinde çok altında olduğunu biliyoruz ve günümüz şartları altında dahi kız çocuklarının okutulabilmesi için yoğun kampanyalar yapmak durumunda kalıyoruz. Türk kadının okuması, eğitim alması ve çağdaş kadınlar gibi ekonomiye katkıda bulunması lazım. Eğitimi olmadığı için evde çocuk bakmak zorunda kalan, bu şekilde hayatın bir köşesine sıkışmış durumda olan kadınlardan olmamalılar.


Türk kadınının gücünü ancak bu zor şartlar altında dahi başarabildiklerini görerek anlıyoruz. Okuma yazma bilmemesine rağmen, çok başarılı işler çıkaran kadınlarımızı gördükçe, bu kadınların yeterli eğitimi aldıkları durumlarda neler yapabilecekleri üzerine düşünmek gerekiyor. Özellikle medya alanında başarılarıyla dikkat çeken kadınlarımızın, olanaklar sağlandığı takdirde neler yapabildiklerine çok kez tanık olduk. Özellikle e-ticaret konusunda dünya çapında söz sahibi olan kadınların bu topraklardan çıkması, kadınımızın hem yeniliğe ne kadar açık olduğunu hem de ticaret konusunda çok nitelikli olduklarını gösteriyor.

Bu kadar yetenekli kadınların sadece okuma yazma değil, e-ticaret eğitimi ve marka eğitimi gibi eğitimleri aldıktan sonra kimse durduramayacaktır. Bu eğitimler, Türk kadının gerçek kimliğini ve kişiliğini ortaya koyacaktır. Marka eğitimi gibi temel bir dalı ticaret ile uğraşan herkesin bilmesi gerekir. Özellikle günümüzde modernize olan ticaretin, internete kaymasıyla birlikte e-ticaret eğitimi, de marka eğitiminden kopamayacak bir hale gelmiştir. Bu iki eğitim ile donanmış kadınlarımızın ticaret arenasındaki başarılarını görmek hiç zor olamayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder